تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/04/15 - 18:48
کد خبر: 172110

لاله افتخاری در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»،

توافق بد، به هیچ عنوان عقلانی نیست/ توافق خوب، توافق برد برد است

توافق بد، به هیچ عنوان عقلانی نیست/ توافق خوب، توافق برد برد است

توافق خوب، توافق برد برد است. در این توافق ممکن است ما برخی از امکاناتی را که با تلاش جوانان این مرزو بوم به دست آورده ایم از دست بدهیم اما در مقابل آن حقوقی که با زیاده خواهی از آن ما را محروم کرده اند باید بدست بیاوریم.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بدنبال دستیابی به توافق به هر قیمت نیستیم و توافقی را که در آن منافع کشور ضربه بخورد  را نمی پذیریم، گفت: توافق بد توافقی است که در نهایت دست ما را از رسیدن به حق مان که همان استفاده صلح آمیز  از انرژی هسته ائی است کوتاه کند و در عین حال حال چیزی هم در قبال این از دست دادنها بدست نیاوریم که  این توافق به هیچ عنوان عقلانی هم نیست.

لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در تشریح علل مذاکره گفت: ما مذاکره می کنیم تا بهانه ها ازآمریکا و همپیمانانش  گرفته شود، ما مذاکره می‌کنیم تا حق و حقوق  خودمان را بدست بیاوریم، تحریمهای ظالمانه برداشته شود و گره گشائی در  کار مردم صورت بگیرد لذا اگر قرار است توافق بد صورت بگیرد، توافقی که  داده داشته باشیم بدون هیچ ستانده در خور توجهی، اصولا ً مذاکره معنا  پیدا نمی کند. این چنین توافقی با شرع، فرمایشات آقا و با خواسته های ملت  ما مغایرت دارد.

نماینده مردم تهران ادامه  داد: توافق خوب، توافق برد برد است. در این توافق ممکن است ما برخی از  امکاناتی را که با تلاش جوانان این مرزو بوم به دست آورده ایم از دست بدهیم اما در مقابل آن حقوقی که با زیاده خواهی از آن ما را محروم کرده اند باید بدست بیاوریم.

وی افزود: لغو همه تحریمها ضروری است همزمان با توافق صورت بگیرد. آن بخشی از غنی سازی که مورد نیاز ماست در داخل کشور صورت پذیرد و تجهیزاتی را که آماده کرده و ساخته ایم باید به کار خود  ادامه دهند، به عبارتی چرخ انرژی هسته ایی در کشور همچنان بچرخد حال هرچند با سرعت کمتر.

وی بازدید از مراکز نظامی را جزء خطوط قرمز کشور برشمرد و اظهار داشت: در توافق بندی تحت عنوان مصاحبه با دانشمندان ایرانی نباید داشته باشیم.  تهدیدهائی که هر از چند گاهی تحت عنوان گزینه های روی میز از آن نام می برند دیگر نباید مطرح شود. در توافق خوب باید حقوق ما بر اساس ان پی تی مانند سایر کشورهای جهان با رعایت عزت و کرامت ملت محترم شمرده شود.

وی ادامه تحقیق و توسعه در زمینه انرژی هسته ائی را یکی دیگر از خطوط  قرمز نظام دانست و گفت: حق تحقیق و توسعه علمی درهمه جای دنیا پذیرفته  شده است هرچند نگاه تبعیض آمیز در این خصوص برای ما لحاظ شده است که ما  مدعی همین تبعیضات هم هستیم و متاسفانه الان برای برخی از دانشجویان ما دربرخی رشته های خاص ایجاد مشکل کرده اند.

افتخاری با بیان اینکه این محدودیت های علمی تا امروز نتوانسته انه جلوی  ما را در تحقیق و توسعه بگیرد و ما از این رهگذر دستاوردهای بسیار زیادی هم داشته ایم، بیان داشت: این نمی شود که آنها نسبت به آنچه که توهم خطر نسبت به آن داشته باشند بخواهند برای ما محدویت ایجاد کنند. خودشان هم می دانند که برنامه های تحقیق و توسعه ما برایشان خطری ندارد اما نمی خواهند  ما به آن دست پیدا کنیم و در نتیجه روی پای خود بایستیم. ما از مذاکره کننده گان خود می خواهیم که این مهم را در نظر بگیرند و از حق تحقیق و  توسعه کوتاه نیایند.

نماینده مردم تهران در پایان این گفت و گو تاکید کرد: ما از ابتدا حرف و خواسته هایمان شفاف، منطقی و مشخص بوده است و چیزی خارج از ان پی تی و معاهدات بین المللی مطالبه نکرده ایم. اقداماتمان هم در راستای اعتماد سازی بوده و این مسئله را بارها خودشان اعتراف کرده اند و در آخرین مورد آمانو بر شفافیت کارهای ما اذعان کرد. در نتیجه اگر مذاکرات به نتیجه  نرسد مقصر صددرصد آنها هستند که در هر مرحله ایرادات واهی جدیدی را مطرح  می کنند و پیمان شکنی می کنند و به عبارتی دبه در می آورند. حرف و عملشان  با هم یکی نیست کنگره چیزی می گوید، رئیس جمهور آمریکا حرفی می زند و در نهایت هیچکدام به همین صحبت هایشان هم عمل نمی کنند، اما از آن سو در  ایران یک همصدائی وهمراهی است بین دولت، مجلس و ملت با مقام معظم رهبری، خطوط قرمز ما مشخص است و این خطوط هم معقول است. به عبارتی خواسته های ما بر اساس قوانین بین المللی است. بیشتر هم نمی خواهیم اما به کمتر از آن  هم قانع نمی شویم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/04/16 - 21:03

توافق خوب، توافق برد برد است!!!
یعنی هم منافع شیطان بزرگ تامین شود و هم منافع انقلاب اسلامی!!!
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top